Abonelik Yönteminde Mobil Ödeme 25.05.2022
Abonelik yöntemi, satın alınan ürün ya da hizmeti bir defaya mahsus değil, tekrar eden dönemlerde satın almak anlamına gelmektedir. Bu yöntem sayesinde hem işletmeler hem de müşteriler birçok fayda sağlamaktadır.
Bu sağlanan avantajların başında şunlar gelmektedir;
- Abonelik yöntemi sayesinde firmalar, müşterilerinden düzenli olarak ödeme alma zahmetine girmezler. Son ödeme tarihini ve tutarını sürecin başında belirleyen firmalar, ödemelerini otomatik olarak alır ve iş süreçlerinde kolaylık yaşarlar.
- Müşterilerin İşletmelere olan sadakati artar.
- Abonelik Yöntemi sayesinde müşteriler aldıkları hizmet ve ürünü tekrar alabilmek için işletmeyi ya da web sitesini tekrar ziyaret etme zahmetine katlanmadan daha kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi kazanırlar.
- İşletmeler Abone kazanımı amacıyla abone olacak müşterilerine çeşitli fiyat avantajları sağlarlar.
- İşletmeler Abonelik hizmeti sayesinde elde edecekleri geliri büyük ölçüde tahmin edebilirler bu da işletmelerin gelecekle ilgili doğru stratejiler oluşturmasına fazlasıyla yardımcı olur.
- Abonelik yöntemini benimseyen işletmeler müşterilerini çok daha yakından segmente edebilirler. Müşterilerinin cinsiyet, yaş grubu, lokasyon gibi demografik dinamiklere göre sınıflandırılması ve onlara yönelik geliştirmeler yapılması çok daha kolay gerçekleştirilebilir. Bu da ileriki dönemlerde yapılacak pazarlama faaliyetlerinde işletmelere önemli katkılar sunacaktır.
Mobil Ödeme özellikle son yıllarda pandeminin de etkisi ile hacmi artan internet alış verişlerinin önemli bir unsuru olmuş ve buna bağlı olarak Türkiye’de de Mobil Ödeme alanında ciddi ilerlemeler kaydedilmiştir.
“Abonelik”, bir ürün ya da hizmeti bir defa değil, tekrar eden bir şekilde satın almaktır. Bu devamlı olan eylem, firmanın gelir ve gider hesaplarını yapmasını kolaylaştırabilir.
Vizyon Mobil
Abonelikli sistemde Mobil Ödemeyi tercih etmenin hem işletmeler hem de son kullanıcılar için çeşitli avantajları bulunmaktadır.
• Mobil Ödemede işlemleri gerçekleştirmek son derece güvenli, hızlı ve pratiktir.
• İşletmeler abonelikli ödemelerde POS dışında da bir alternatif ödeme kanalı sunarak müşteri kitlelerini arttırabilirler.
• POS veren şirketler abonelik yönetimini işletmeye bırakırlar ve işletmenin bu iş için ayrıca zaman ve kaynak tüketmesi gerekir. Oysa Vizyonmobil’in uygulamasıyla Mobil Ödeme ile içeri alınan müşterilerin yönetimi çok kolaydır. İşletme, aboneliklerini günlük, haftalık, aylık gibi periyotlarla basit ve pratik bir şekilde yönetebilir ve bunun için herhangi bir altyapı oluşturması gerekmez.
• Üye iş yeri Vizyonmobil’i uygulaması ile bir satış sayfası (landing page) üreterek bunu hem tanıtım hem de ödeme sayfası olarak kullanabilir.
• Abonelik yenilemesi başarısız olursa ve ücretlendirme gerçekleşmezse üye iş yerine bununla ilgili bir bildirim gider ve ve aksiyon almasını kolaylaştırır.
• Abonelikli bir servis başlatıldığında son kullanıcıya 3 gün öncesinden aboneliğinin yenilemesinin yaklaştığına dair bir hatırlatma SMSsi gönderilir. Kullanıcı dilerse tek bir SMS ile aboneliğini sonlandırabilir.